Авиокомпаниите дължат информация при какъвто и да е проблем с полет

Снимка: manager.bg

Ако вещите в багажа Ви са на стойност под 1200 евро, може да не правите допълнителна застраховка

При какъвто и да било проблем с полет, превозвачът задължително дължи на пасажерите информация. В зависимост от естеството на проблема тя може да бъде свързана с това кога реално ще се осъществи полетът, какво е очакваното закъснение и пр. Това каза пред БНР Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите (КЗП). 

„Ако се очаква закъснението да е над два часа, за пътника възниква правото на грижи – може да получи храна и напитки, а при закъснение повече от един ден – настаняване в хотел и превоз от летището до хотела и обратно“, припомни Арсенов. В случай че авиокомпанията не изпълни тези свои задължения, е важно пътниците да пазят всички касови бележки и документи за закупена храна или заплащане за хотел, за да претендират тези разноски от превозвача. 

„При закъснение над пет часа не сме длъжни да изчакваме следващия полет, който е по-късно или на следващия ден. Можем директно да се откажем от пътуването и в рамките на седем дни до получим обратно парите си за платения билет“, обясни още Арсенов.    

„Когато закъснението е по вина на авиокомпанията, а не е причинено от извънредни обстоятелства – буря, обилен снеговалеж, заплаха за сигурността, тероризъм или др., пътниците имат право на допълнително парично обезщетение, като то може да варира от 125 до 600 евро“, добави Игнат Арсенов. Той уточни, че за реализирането на правата ни да се откажем да пътуваме, да получим грижи и т.н. се брои закъснението спрямо часа на заминаване. Докато за паричното обезщетение, то се пресмята от часа, в който самолетът е трябвало да пристигне, до този на неговото действително кацане. Счита се, че самолетът е пристигнал, когато пътниците могат да излизат, а не когато реално са излезли. 
„Самолетът може да е закъснял два часа и петдесет минути, а ние до третия час да стоим, за да получим обезщетение. Това няма значение, щом той вече е на паркинг, вратата е отворена и всеки може да слиза, се счита, че е пристигнал“, обясни Арсенов. 

Когато, след кацането, на лентата за багажа не намираме куфара си или пък той е повреден или има липси, в никакъв случай не трябва да напускаме летището, а веднага да отидем на гише „Рекламация на багажа“ и да попълним и подадем т.нар. протокол за забавен или загубен багаж. В противен случай повечето авиокомпании няма да ни изплатят обезщетение. След това задължително писмено, като може и по имейл, е необходимо да уведомим авиокомпанията за възникналия проблем с багажа. Ако той е забавен, е добре да посочим още в кои хотели и къде ще пребиваваме, за да може да ни го донесат. „Ако багажът не бъде доставен до 21 дни, той се счита за загубен“, каза още Игнат Арсенов.  

При забавен багаж повече от 24 часа пътниците имат право на обезщетение до определена сума под формата на различни стоки от първа необходимост – тоалетни принадлежности, дрехи, бельо и т.н., които да им бъдат предоставени или да закупят сами и впоследствие да им се възстановят похарчените за тях средства. Когато обаче куфарът е загубен, може да получите до 1200 евро. 
„Това означава, че ако нашият багаж е по-скъп от 1200 евро, е удачно да си направим допълнителна застраховка. Ако е по-малко от тази сума, няма смисъл от такава застраховка, тъй като авиокомпанията ще ни изплати щетата“, разясни Арсенов. „Но, ако ние се прибираме в къщи, се предполага, че ние имаме всички вещи от първа необходимост и в този случай няма да ни се плаща обезщетение за забавянето, а само ако багажът е загубен или повреден“, обърна внимание той./economic.bg

typ2355587tjtyjy09.11.2021 г., 09:58 ч.

mis2355587rtjuny jp0sQyC WPib 5Jnlpum

typ1755820hyerge30.05.2021 г., 16:19 ч.

mys1755820rttyneg 8glROZb IrWR YwgkvBr

top1755820rtuyjyh28.05.2021 г., 12:33 ч.

mks1755820uttjr zPh2NQK E5Rd GmaXvs5

top1755820trurtu26.05.2021 г., 11:38 ч.

mss1755820rttyneg CaQaVm9 iu9u uDoayR5

I promised.11.01.2021 г., 09:44 ч.

Hi, this is Jeniffer. I am sending you my intimate photos as I promised. https://tinyurl.com/y3q6qhmx

tup361605tjtyjy02.01.2021 г., 01:43 ч.

mis361605rttyneg Z40gVCV QRUN ER9W8C7

tup361605trurtu01.01.2021 г., 11:52 ч.

mss361605rtjuny Nr96SqN s2wQ 9ohvyHq

RE:Перевод не подтвержден23.10.2020 г., 21:54 ч.

Извещаем Вас об одобрении выдать Вам некую сумму. Обезопасьте себя! не откладывая пройти шаги перейдя на основную страницу сайта в момент до 2 дней.Не упустите момент . В случае просрочки Ваш доступ в систему будет заблокирован!Зайти в систему: https://tinyurl.com/Noxicosy NMVV57243RKKF

Вам перевод02.10.2020 г., 06:18 ч.

Elon Musk shared a new online system for earning! Click here for the full article and free system access! https://tinyurl.com/yaqxt6fz

Re:Вам перевод15.09.2020 г., 22:05 ч.

Вам перевод 181256 руб. https://tinyurl.com/Noxicosy NMVV10129965RKKF

     

Горе